Jäsenyrityksen ääni

Kukaan ei voi muuttaa maailmaa yksin

 

Loppuvuosi tuo jälleen kiehtovia tapahtumia mukanaan. Ikääntymiseen keskittyvä Digital Silver ja Slush ovat jo ovella, ja keskustelu tapahtumien ympärillä kiihtyy. Mutta miksi tämän kaltaiset tapahtumat ovat alamme näkökulmasta niin kiinnostavia?

Siksi, että uusien ideoiden ja innovaatioiden lisäksi ne voivat tarjota myös kallisarvoisia yhteistyökumppaneita.

Innovoivat lääkeyritykset ovat merkittäviä vaikuttajia, mutta suuretkaan yritykset eivät pysty muuttamaan tulevaisuutta yksin. Tapahtumat ja kohtaamiset tuovat alan toimijoita yhteen. Parhaimmillaan nämä kohtaamiset voivat johtaa yhteistyöhön, jonka avulla voimme pieni pala kerrallaan muuttaa maailmaa.

Yhteistyö on nykyaikaa parhaimmillaan

Vielä 20 vuotta sitten lääkeyhtiöt toimivat norsunluutorneista käsin. Nämä ajat ovat nyt ohi. Tänä päivänä innovaatiot kehittyvät niin nopeasti, ettei asiantuntijuutta voi enää sulloa yhteen muottiin tai yhden talon sisälle. Myös liiketoiminnan tahti on kiihtynyt, ja yhteistyötä testataan lyhyemmissä, noin muutaman vuoden mittaisissa jaksoissa. Tänä päivänä koko lääketeollisuus on alana joustavampaa ja dynaamisempaa kuin koskaan – ja hyvä niin. Toiminta muuttuu yhä avoimemmaksi innovaatioille ja yhteistyölle. Siksi tälläkin hetkellä Bayerilla on käynnissä useita yhteistyötä hyödyntäviä hankkeita, jotka pyrkivät tekemään maailmasta yhä paremman paikan elää. Etsimme jatkuvasti ja kohdennetusti uusia yhteistyökumppaneita, jotka auttavat meitä kehittämään toimintaamme.

Biopankkien menestystarina on osoitus yhteistyön voimasta

Yhteistyö – olipa vastapuolena sitten start up -yritys, yliopisto tai muu alan toimija – kannustaa uusiin innovaatioihin ja helpottaa kehitystyötä. Yhtenä hienona esimerkkinä onnistuneesta yhteistyöstä ovat suomalaiset biopankit, jotka on noteerattu myös maailmalla. Bayer on tehnyt ainutlaatuista ja arvokasta dataa sisältävien biopankkien kanssa yhteistyötä jo vuosien ajan, tavoitteena kehittää parempia hoitoja potilaille. Luja yhteistyö synnyttää menestystarinoita, jotka eivät jää ainoiksi laatuaan. Uudet kumppanuudet luovat jatkuvia mahdollisuuksia uusille innovaatioille ja ideoille, jotka voisivat jäädä syntymättä norsunluutornin seinien sisällä.

Murretaan siis viimeisetkin rippeet norsunluutornien raunioista ja keskitytään tulevaisuuden rakentamiseen – yhdessä.

Tarja Jalava, Head Clinical Project Management Oncology, Bayer Oy

www.digitalsilver.eu
www.slush.org