Katso video lääketeollisuuden ja lääkäreiden välisen yhteistyön julkistamisesta

Lääkeyritysten ja lääkäreiden sekä muiden terveydenhuollon ammattilaisten välinen yhteistyö tulee ensi vuonna julkiseksi. Katso lääkäriseura Duodecimin ja Lääketeollisuus ry:n erityisasiantuntijoiden yhdessä toteuttama video siitä, mistä yhteistyön julkistamisessa on kysymys.

Lääkäreiden ja lääketeollisuuden välisen yhteistyön tuloksena syntyy lääketieteellisiä innovaatioita, joiden ansiosta potilaat saavat käyttöönsä uusimman tiedon mukaisia lääkkeitä. Lääkäreille ja terveydenhoitojärjestelmälle yhteistyö merkitsee uutta osaamista ja lääketieteen uusimman tiedon tuomista hoitokäytäntöihin.

Lisätietoa yhteistyön julkistamisesta

Lääketeollisuuden ja terveydenhuollon ammattilaisten yhteistyö on tärkeää esimerkiksi uusissa lääkeinnovaatioissa, terveydenhuollon tarpeiden kartoittamisessa ja kliinisissä tutkimuksissa.
Lääketeollisuus ry:n jäsenet ovat sitoutuneet julkistamaan taloudelliset tiedot, jotka koskevat terveydenhuollon ammattilaisten kanssa tehtävää yhteistyötä.
Ensimmäinen julkistaminen tehdään keväällä 2016, ja se koskee vuoden 2015 tietoja.
3.6.2015