Lääketeollisuus ry:n toimitusjohtajaksi kansanedustaja Sanna Lauslahti, mikäli eduskunta hyväksyy hänen anomuksensa kansanedustajan työstä vapauttamisesta

Lääketeollisuus ry:n hallitus on ehdollisesti valinnut yhdistyksen toimitusjohtajaksi kansanedustaja, hallintotieteiden tohtori, kauppatieteiden maisteri Sanna Lauslahden. Lauslahti valitaan tehtävään, mikäli eduskunta hyväksyy hänen pyyntönsä edustajantoimesta vapauttamiseksi. Lauslahti tulee pyytämään vapautusta helmikuussa, kun eduskunta palaa työhönsä istuntotauon jälkeen.

Lääketeollisuus ry on Suomessa toimivan, tutkivan ja lääkkeitä kehittävän lääketeollisuuden elinkeinopoliittinen, toimintaympäristön kehittämiseen pyrkivä yhdistys. Lääketeollisuus ry:n tavoitteena on lääketeollisuuden toimintaedellytysten, kilpailukyvyn ja tutkimusedellytysten kehittäminen Suomessa ja EU:ssa.

Sanna Lauslahti on kolmannen kauden kansanedustaja (kok.) Hän on ennen kansanedustajan työtään toiminut elinkeinoelämän johto- ja asiantuntijatehtävissä sekä yrittäjänä.

Lisätiedot:
Päivi Kerkola, Lääketeollisuus ry:n hallituksen puheenjohtaja, puh. 0400 618993
Antti Viitanen, Lääketeollisuus ry:n hallituksen varapuheenjohtaja, puh. 050 5117964

1.2.2018