Lääkeyritys Amgen valittiin kolmatta kertaa Suomen parhaaksi työpaikaksi

Lääkeyritys Amgen on valittu Suomen parhaaksi työpaikaksi jo kolmatta kertaa. Pienten organisaatioiden sarjassa Suomen parhaat työpaikat 2015 –kilpailuun osallistuneen Amgenin työntekijät ovat työstään ylpeitä ja kokevat sen merkitykselliseksi.

”Menestyksemme pohjalla on se, että ihmiset kokevat tekevänsä tärkeää työtä”, sanoo Amgenin maajohtaja Matti Arvela.

Arvelan mielestä työn merkityksellisyys vaikuttaa työssä viihtymiseen koko lääketeollisuuden alalla. Amgenin lisäksi myös lääkeyritykset Novo Nordisk Farma ja AbbVie sijoittuivat hyvin Suomen parhaat työpaikat 2015 –kilpailussa.

”Kansainvälisissä yhtiöissä henkilöstöhallintoon liittyvät prosessit ovat hyvin johdettuja”, Arvela sanoo.

Matti Arvelan mielestä hyvän työpaikan tunnusmerkkejä ovat työnantajan ja työntekijöiden välillä vallitseva luottamus sekä molempiin suuntiin toimiva avoin kommunikaatio. Arvela kertoo, että rekrytoinneissaan Amgen kiinnittää huomiota hakijan pätevyyden lisäksi myös soveltuvuuteen – eli siihen, kuinka hyvin hakija sopii osaksi tiimiä.

”Työntekijöiden mielestä hyvä työpaikka saa tarjota haasteita ja tiukkojakin tavoitteita, kunhan työnkuvat ovat selkeitä ja johtamiseen liittyvät asiat kunnossa.”

Lisätietoja:

Matti Arvela, maajohtaja, Amgen

Lisätietoja Suomen parhaat työpaikat -kilpailusta:

6.2.2015