Osallistu kilpailuun: Vuoden lääkeinformaatioteko 2015

Lääketeollisuus ry palkitsee jälleen kuluttajiin kohdistuvan Vuoden lääkeinformaatioteon Farmasian Päivien 2015 yhteydessä. Kilpailuun voi osallistua/ilmiantaa esimerkiksi kuluttajille suunnattuja mainoksia tai markkinointikampanjoita, sairaudesta ja sen hoitamisesta kertovia informaatiokampanjoita sekä lääkeyrityksen ja apteekin, potilasjärjestön tai muun kolmannen tahon kanssa toteutettuja yhteistyöprojekteja jonkin terveyttä tai potilasturvallisuutta edistävän hankkeen saralla.

Kyseessä voi olla myös jokin yhteiskunnallisen keskustelun herättäjä.

Viime vuonna palkinnon voitti lääkeyritys Rochen yhdessä rintasyöpäjärjestöjen kanssa toteuttama Kanssasi –kampanja.

”Kampanja antoi tyylikkäällä ja toivoa herättävällä tavalla tietoa rintasyöpäsairaiden paranemismahdollisuuksista. Pienellä budjetilla rakennetun kampanjan tehokkuudesta kertoi myös se, että kampanja sai huomattavasti näkyvyyttä mediassa”, palkintoraadin puheenjohtaja, Mainostajien Liiton toimitusjohtaja Ritva Hanski-Pitkäkoski kuvaili kampanjaa.

Kilpailu on avoin kaikille

Myös muut kuin Lääketeollisuus ry:n jäsenyritysten toteuttamat työt, jotka on julkaistu 19.9.2014 – 15.10.2015 välisenä aikana, voivat osallistua kilpailuun.

Miten kilpailuun osallistutaan?

Kilpailutöiden tai ilmiantojen viimeinen toimituspäivä on 16.10.2015. Voittajatyön valitsee Lääketeollisuus ry:n kokoama raati, jonka sihteerinä toimii erityisasiantuntija Jaakko Laurila. Kilpailutyöt tulee lähettää sähköpostilla jaakko.laurila@laaketeollisuus.fi tai postitse osoitteella:

Lääketeollisuus ry
Vuoden lääkeinformaatioteko

Aineistosta tulee käydä ilmi

• toteuttajan (yritys, potilasjärjestö, apteekki, muu kolmas taho) nimi ja yhteystiedot
  • toteuttava mainos- tai viestintätoimisto
  • yhteistyökumppanin tiedot
  • ajankohta jolloin lääkeinformaatioteko on ollut julkisesti esillä
  • toteuttajien oma kuvaus lääkeinformaatioteon taustasta
  • toteuttajien oma arvio lääkeinformaatioteon merkityksestä ja tuloksellisuudesta.
26.6.2015