Blogit

05.03.2025

Itsesääntelyä tarvitaan myös vuonna 2025

Väestöpyramidi on tunnetusti keikahtanut kärjelleen. Väestö ikääntyy ja hoivan sekä hoidon tarve kasvaa. Tietoa lääkkeistä on samalla ulottuvillamme paljon aiempaa enemmän, mutta tiedon laadun varmistaminen on yhä vaikeampaa. Lääkemainonta on yksi tapa tuottaa säänneltyä tietoa. Suomessa säännellään monien tuoteryhmien mainontaa: tupakan, alkoholin ja elintarvikkeiden mainontaa rajoitetaan eri tavoin.

04.03.2025 | Pekka Ihalmo, yhteiskuntasuhdejohtaja, Johnson & Johnson

Kallista vai kallisarvoista?

Toisinaan esitetään kysymys, onko meillä varaa uusiin innovatiivisiin lääkkeisiin. Harvemmin kysytään, onko meillä varaa olla panostamatta innovatiivisiin lääkkeisiin tai mitkä tekijät selittävät lääkkeiden hinnoittelua.

28.02.2025 | Petri Hjelmman, Harvinaissairauksien toimikunnan pj., johtaja harvinaissairaudet, Novo Nordisk Farma Oy

Harvinaissairaat ovat ihmisiä, eivät lukuja

Harvinaissairaudet koskettavat suoraan tai välillisesti suurinta osaa meistä suomalaisista, mutta usein ne jäävät näkymättömiksi – myös päätöksenteossa.

24.02.2025

Rokotteiden avulla voidaan hallita soten kokonaiskustannuksia

Aluevaalien keskeinen kysymys koskee hyvinvointialueiden taloutta. Keskustelussa ja sitä seuraavassa päätöksenteossa alueilla on tärkeä erottaa toisistaan kustannus ja investointi.

17.02.2025 | Timo Seppälä, yhteiskuntasuhdejohtaja, Amgen sivuliike Suomessa

Lääkkeet ovat kuin autonrenkaan pultit – ne tarvitaan, mutta samalla myös hyvä auto

Elämänlaatu, työ- ja toimintakyky ja terveys ovat kestävän yhteiskunnan peruspilareita. Ne määrittävät niin sosiaalisen kuin taloudellisen kestävyyden. Yhteiskunta rakentuu yksilöistä, ja terveys syntyy kyvystämme ennaltaehkäistä ja hallita sairauksia. Olemme olleet nokkelia torjumaan ja himmentämään sairauksia ja kehittämään uusia keinoja niiden hoitamiseen. Tämä on innovatiivisuutta, ja lääkeinnovaatiot ovat kehityksessä keskeisessä roolissa.

1 2 3 4 5 6 7 8 9 ... 38